הוא גדל בשנות השמונים בטירת הכרמל, והפך את הילדות שלו לסידרה מגה מצליחה “שנות השמונים” בכיכובו של אחיו שלום אסייג, איך הגיע מני אסייג ללב המיינסטרים עם תכנית שמספרת סיפור של אוכלוסייה שסיפורה לא סופר כאן? והביא ללב הפריים טיים את “בית כנסת המקלט” ואת גיבורי ילדותו עם שלל המבטאים, על כך ראיין אותו התסריטאי והיוצר יניב שלו ב TOV אקטואליה.
“כשאתה כותב את האמת בלי פוזה, מביא את הצבע והריחות, זו המטרה, לדבר לאנשי הפריפריה, המזרחית ברובה, עם המבטא המזרחי” ולכן הוסיף, זה חצה דתות ומגזרים כי אנשים היו צמאים לזה.
“בשנות השמונים שמעו מבטא מזרחי בטלויזיה בעיקר בהפגנות הימין או ואדי סאליב, או בסרטי בורקס”, דמויות שאותן יצר יוצר אשכנזי מוכשר. “הסתירו את המבטאים האלה”.
לתפיסתו, גם בתי כנסת לא נראו בסדרות אז. שהראו את יהדות מרוקו שלא כופה, ומחוברת לשורשים.
על ממשלת ישראל אומר אסייג שלמעשה, אינה משקפת את רוח היהדות. לדעתו, מסתבר שדווקא הכיפות השקופות נאבקים למען המדינה והזהות היהודית. הם השורשיים, המסורתיים, נלחמים על הצביון היהודי ללא כיפה.
על ראש הממשלה אמר, “הרב עובדיה יוסף חזה את הנולד על בנט”. למעשה בנט וחבריו לא מייצגים את חובשי הכיפות. “הכיפות הסרוגות אותם הערכנו תמיד, מקדשי שם שמים עובדים ותורמים, לא מיוצגים ע’י הממשלה הנוכחית.” כך אמר. הכנסו לראיון המלא של מני אסייג עם יניב שלום.