meta
חפשו אותנו גם ב

“אשתו של אהרן ברק התמנתה לתפקידי שיפוט בכירים תחת איומים שלו”

Artboard 22 copy 12
חיים רמון מספר כי אשתו של אהרן ברק התמנתה לנשיאת ביה"ד לעבודה תחת איומיו על המערכת

שר המשפטים לשעבר חיים רמון התייחס לפרשת אתי כרייף. הוא מייחס את ההסכמה של פרקליט המדינה שי ניצן לחקור את המקרה, אף על פי שהמדובר הוא במעשה פלילי של חדירה למכשיר נייד פרטי, לעובדה כי אפי נוה היה יריב מר של שי ניצן. יריבות זו הייתה ידועה לכל. שי ניצן, איש המערכת, כמו שאר חבריו לאצולת הפרקליטות, הבינו כי בפעם הראשונה הפרקליטות והשופטים לא יכולים לנהוג כרצונם בוועדה למינוי שופטים. יש להם שם גורם עצמאי – אפי נוה שמו. וועדה זו מתנהלת ללא שקיפות, ורוב השופטים מתמנים מתוך המערכת, הישר מהפרקליטות אל כס השיפוט. השופטים ממנים את עצמם, בניגוד לכל מקום אחר בעולם, ואפי נוה קרא תיגר על המערכת הזו.

שר המשפטים לשעבר חיים רמון: “לא היה שרץ בפרקליטות שמנדלבליט לא הכשיר”

רמון מעלה טענות קשות בקשר לשחיתות של מערכת המשפט: “הנפוטיזם חוגג במערכת המשפט. בא אהרן ברק ואומר: אם לא תמנו את אשתי לנשיאת בית הדין לעבודה אני מתפטר”, כך רמון. עוד הוסיף: “באה הגברת כרייף ואומרת – אם ככה מתמנים, גם אני אתמנה ככה. אני אמצא את הקשרים שלי”.

רמון טוען כי בהיותו שר משפטים הוא ניסה להוביל שינויים במערכת אצולת המשפט הישראלי, ולכן הוא זכה לסיקול ממוקד ממערכת זו. הוא סיים את דבריו: “לא הייתי מוכן לחזור לפוליטיקה, אבל אם היו מציעים לי להיות שר המשפטים – לא הייתי עומד בפיתוי”.

צפו:

Guy Alaluf
Author: Guy Alaluf

כתבות נוספות

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש? הצטרפו לניוזלטר:

גלילה לראש העמוד

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

ראש יהודי זכר למחצית השקל
ראש יהודי זכר למחצית השקל
דילוג לתוכן