meta
חפשו אותנו גם ב

אנשי עכו מדירים את רגלם מהעיר העתיקה.

Artboard 22 copy 12
כעס בקרב הציבור היהודי בעכו, לאחר שנשקלת אפשרות לשלוח למעצר בית את אחד ממבצעי הלינץ' ביהודי שנהרג בפרעות.

הדברים הטובים ממשיכים ופועמים. הבעיה היא כלל ארצית.

 

השבוע אנחנו מצפינים לגרעין התורני בעכו. עיר שידעה אלימות קשה נגד יהודים בזמן מבצע שומר החומות. בימים האחרונים יש כעס בקרב הציבור היהודי בעיר, לאחר שנשקלת אפשרות לשלוח למעצר בית את אחד ממבצעי הלינץ’ ביהודי שנהרג בפרעות. מה קורה בעיר הצפונית בימים שמאז שומר החומות, לשם כך ראיין נועם זיגמן מערוץ טוב, את הרב נחשון כהן, מ“רבני קהילות” עכו.

 

מה קורה אצלכם בעיר?

 החיים ממשיכים, המציאות לא השתנתה. הרבה דברים שפועלים ממשיכים. הדברים הטובים ממשיכים ופועמים. הבעיה היא כלל ארצית. עכו היא כמשל. המחלה היא כלל ארצית והמוגלה באה בנקודות ספציפיות אך המחלה כללית. בערים מעורבות נקודת החיכוך חזקה יותר. כשהמדינה לא מבהירה שאנחנו מדינה חופשית וריבונית וכל עוד הערבים מבינים שיש סיכוי לערער את השלטון,זה יבוא לידי ביטוי.

 

“יבוא” לידי ביטוי, זה על העתיד או בהווה בימים אלה?

 אני חושב שבאים לידי ביטוי למרות שזה קצת שכח. אם נער צעיר יעבור ליד נערים ערביים לבד ,יכול להיות שייצרו איתו חיכוך ולפעמים אלימות.

 

התוצאות של הפרעות שרואים שזה עדיין ממשיך, יש אומרים שמנסים להחביא ,לטאטא את זה. כמי שגר במקום, האם זה נכון?

 מספיק שנער יודע שהוא יכול להיות מאוים ויכולים להרים עליו יד, אם יעבור ליד נערים ערביים. לא ברמת שריפת מכוניות, למרות שמדינת תל- אביב חזרה לאכול חומוס סעיד בעתיקה. אנשי עכו די מדירים את רגלם מהעיר העתיקה. אך הציבור הרחב חזר חזרה.

 

זה סוג של חרם מצידכם?

 לא חושב כך, אלא סוג של הבנה ,שלא מגיע לאוכלוסיה שגידלה כזה נוער, שמדבר עם אג’נדה, לשבת ולאכול שם. איך שאני מכיר את אינתיפאדת אלפיים אנשים יחזרו חזרה.

 

אתה אומר שסוג של שיכחה מחזירה את האנשים לעכו. האם אתם אומרים לעצמכם ששומר החומות שונה מאינתיפאדת אלפיים וחייבים להיערך לכך, אם וכאשר, יהיה מבצע נוסף בעזה?

 שאלה מצוינת אני מתלבט בכך.זה נכון לכל הצפון לא רק לעכו.  מה שקורה זה שהעיר לא הייתה ערוכה לכך, גם המשטרה אומרת זאת. מפקד המשטרה אומר שהוא העביר כוחות למקומות אחרים ולכן הייתה חשיפה לפגיעה. אני מקווה ומתפלל שהמדינה הבינה שהגענו לקצה של הקצה. באינתיפאדת אלפיים הממשלה היתה נוכחת אך לא בשומר החומות.

 

איך אתם נערכים?

 לא נערכנו, אין לנו משמר אזרחי מתוגבר

 

אתם מדחיקים את זה?

אנשים עדיין חושבים שזו מדינת חוק ומקווה שלא נצטרך להגיע לזה.

 

צפו בראיון המלא עם הרב נחשון כהן בתכניתו של נעם זיגמן.

shalom
Author: shalom

כתבות נוספות

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש? הצטרפו לניוזלטר:

גלילה לראש העמוד

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

המכללה לחיים2
ראש יהודי זכר למחצית השקל
דילוג לתוכן