meta
חפשו אותנו גם ב

“תפילת הגוף” – ספר חדש ומרתק על עבודת גוף ונפש

שרון רוטר
שרון רוטר משוחחת עם אורית ברוך על נפש גוף ומה שביניהם

לאורית ברוך, בעלת תשובה ובוגרת תואר שני במוסיקה ומחול, יש מרכז גופנפש לנשים במרכז תל אביב. מתוך רצונה לשלב בין הגשמי לרוחני ולגלות לנו את סודות הגוף בחיבור לתנועה וריקוד היא יוצאת במימון המונים לספר חדש ופורץ דרך שיעזור לנו להבין טוב יותר את העטיפה בה אנחנו מסתובבים בעולם. 

שוחחתי איתה על החשיבות של החיבור לגוף שלנו, כנשים ובכלל, ועל החלק של רבי נחמן בכל המארג הזה. 

 

ספרי לי קצת על המרכז שפתחת?

״תחת מגבלות הקורונה זכיתי להקים מרכז לנשים בתל אביב בשם ״אוצרות- מרכז נשי לגוף ולנפש״. מדובר במודל ייחודי של מפגשי נשים שמגיעות לשיעורי גוף כמו פילאטיס, יוגה ומחול, וכן ולשיעורי תודעה כמו פרשת שבוע, חברותא, אימון אישי, NLP ועוד. בנוסף יש לנו גם ערבי קונספט לנשים, ערבי ראש חודש וריקוד חופשי״

איזה קהל מגיע?

״בשנה האחרונה עברו במרכז כ 250 נשים, רובם מהציבור הדתי אך נוצרו גם מפגשים מרגשים בין נשים דתיות וחילוניות, צעירות ומבוגרות והכל מתוך כבוד עמוק לכל אחת ואחת״.

איך הגיע הרעיון לספר? 

״אני עוברת עם הספר הזה תהליך יצירה של מעל עשר שנים, שהתחיל עוד מימי באקדמיה כסטודנטית חילונית ועבר תמורות רבות. כך שיחד עם תהליך התשובה שלי הגעתי לבסוף להוציא ספר חדש בשם ״תפילת הגוף – סוד המחול היהודי במשנת רבי נחמן מברסלב״ . מדובר בהפקת ספר ראשון מסוגו המשלב הגות יהודית, נפש רוח ואומנות המחול. הספר נכתב לאחר מחקר מעמיק, מרתק ומשנה תודעה״.

ראיתי שהסכום שאת צריכה להגיע אליו הוא די גבוה יחסית לספר. מדוע?

״הספר כולו מודפס ללא מטרות רווח, אך עלויות ההפקה שלו יקרות מאוד. על כן פתחתי קמפיין למימון המונים למכירה מוקדמת שתאפשר לי להוציא אותו לאור ברמה גבוהה, מקצועית ומדויקת הנבדקת על ידי אנשי מקצוע ומומחים ובהוצאה עצמית״.

הספר “שבע” – רעיונות כלכליים וחברתיים בהשראת שנת השמיטה

מה יש בספר?

״הוא מציג סקירה מעמיקה של תפיסת הגוף ביהדות ובתורת רבי נחמן בפרט ועוסק בין היתר במבנה הגוף, ארבעת היסודות, הגוף כמלבוש, הגוף והמשכן, תשובה דרך הגוף, דיבור לאברים, זיכרון תאי והגוף הנצחי. 

החלק השני של הספר מוקדש לסוד המחול היהודי הוא מביא מחקר מעמיק על צורות ריקוד ואברי גוף. פרק שלם מוקדש למהות כמו למדיטציה של הגוף, מרכיב הריפוי בריקוד, מחול כמשנה תודעה, הקשר בין אשה ומחול ועוד״.

 למה זה חשוב ומה זה תורם למי שקורא אותו במה הוא שונה מספרים אחרים ? 

״הספר הוא בשורה של ממש. יש בו חידושים שטרם עלו על הכתב בתחום הגוף נפש. זהו ספר מקורי וראשון מסוגו שעוסק בהגות יהודית ומחול. אף אחד לפני לא עשה את החיבור הזה בצורה כל כך עמוקה ומקיפה״.  

אבל מה הערך מוסף של הקורא?

״הוא מציע תפיסה של עבודת השם והתפתחות אישית דרך הגוף, כזאת שמאפשרת חיבור אמיתי בין שמים וארץ ובין יהדות ואומנות המחול. הוא גם מכיל תרגילים מעשיים לתרגול עצמי כך שהתאוריה הופכת לתרגול פרקטי ומשמעותי״. 

מה את מקווה שיקרה עם הספר, מה החלום?

״יותר מהכל אני מקווה שהספר יניע אנשים להתחבר לכלי המופלא שהם שוכנים בו, לגוף שלהם. לחבר בין חווית הנפש והרוח. הריקוד הוא כלי מופלא לחולל ריפוי, שמחה ופיוס. זה כאן זמין ובחינם והלוואי שאנשים ישתמשו בדעת הזאת לגדול ולהתפתח. שיגיע לכל איש בעל לב שמחפש להתחבר לתורת אמת תורת חיים באור של רבי נחמן מברסלב״

Guy Alaluf
Author: Guy Alaluf

כתבות נוספות

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש? הצטרפו לניוזלטר:

גלילה לראש העמוד

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

המכללה לחיים2
ראש יהודי זכר למחצית השקל
דילוג לתוכן