meta
חפשו אותנו גם ב

למה לא שמעתם על האנטישמיות בהולנד?

Artboard 22 copy 12
סמדר מורג, פעילה למען ישראל בהולנד מספרת על פעילות הBDS באוניברסיטאות וקוראת ליהודי הולנד לעלות לארץ.

דאגה גדולה בקהילה היהודית בהולנד עקב מספר צעדים מדאיגים  שנעשו לאחרונה ומריחים ריח של אנטישמיות קשה. ארגון הקשור לbds דורש כי כל אוניברסיטה תדווח לו על קשריה עם ישראל, עם ישראלים או עם ארגונים ישראליים. נפגשנו עם סמדר מורג, פעילה למען ישראל בהולנד, כדי להבין את הנושא לעומק.

מה בעצם הסנקציות החדשות שנגזרו על האוניברסיטאות?

יש ארגון אנטי-ציוני שעובד עם הBDS, החברים בו הם הולנדים מהאליטה, משפיעים גדולים בהולנד. והם נכנסו לאוניברסיטאות והחליטו שמעכשיו כל אוניברסיטה חייבת לדווח אם הם עובדים עם ישראל, אם הם בקשר עם קהילות יהודיות ועם ארגונים יהודים, ואם הם בקשר עם אנשים משפיעים מתוך הארגונים היהודים.

אני מבינה שהדיווח הזה הוא לא סתם, אח”כ יבדקו את הנתונים ויתחילו להגיד להם לא להזמין  את הסטודנטים והמרצים הישראלים וככה יצמצמו את הקשרים עם ישראל.

ברור. ואת מבינה שלא רק זה, יש לזה גם השלכות שגרים ולומדים שם. איך אני ארגיש אם אני הייתי סטודנטית שם באוניברסיטת אמסטרדם ואני יודעת שזה מה שהולך מאחורי הקלעים?

כלומר שסטודנט יהודי יכול להרגיש מאוים או לא רצוי במקום כזה.

נכון, כי ברור שגם השיח ישפיע במיקרו, זה לא רק מאחורי הקלעים.

שמעתי שגם הרב הראשי של הולנד הקים קול צעקה וביקש עזרה, איזה עזרה אפשר לתת?

הוא נמצא בארגון שמנסים איכשהו להילחם באנטישמיות בכל אירופה, ואתמול ראיינתי אותו לדף ההסברה שיש לי שהקמתי לפני כמה שנים מתוך שליחות, ועלינו בלייב בפייסבוק ודיברתי איתו איזה חצי שעה. תשמעי, הוא זועק את נשמתו. אני לא יודעת אם זה יעזור אבל בתור יהודי יש לי את הרצון הזה להשמיע קול. פעם היו משתיקים אותנו, ואנחנו צריכים להשמיע קול. כי זה מתחיל אצלנו, אם אנחנו אומרים שזה לא הוגן או לא כשר או מריח אנטישמיות אנחנו משמיעים קול. הם לא יכולים להגיד ‘לא אמרתם, ולא ידענו’. אם זה ישפיע? אני לא יודעת. זה בסופו לש דבר הקב”ה יחליט.

ההחלטות האלה הן אנטישמיות ולא מתוך ניסיון להתערב בפוליטיקה הישראלית או אנטי ישראל?

גם וגם, אבל אם כל כך היה אכפת להם מזכויות אדם, אז מה קורה עם לבנון? ומה קורה עם סוריה או אפגניסטן? אפשר להמשיך ככה עוד ועוד. אז למה ישראל? אז ברור לך שזה קשור. תראי, להיות אנטי-ציוני כמעט תמיד קשור להיותך אנטישמי. זה לא דבר נפרד.

חשוב לציין את זה, כי אנשים שלא יודעים שבאמת מאמינים שמדובר בזכויות אדם ושרוצים לדאוג לערבים וכל מיני.

לא רק זה, הם גם אומרים שיש פה אפרטהייד. הרבה אנשים לא יודעים את זזה, שדווקא בארץ ערבים מקבלים יותר הטבות מאשר סטודנטים יהודים. הממוצע שלהם יכול להיות פחות טוב, יש כל מיני מלגות שהם יכולים להיעזר בהן.

 

shira
Author: shira

כתבות נוספות

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש? הצטרפו לניוזלטר:

גלילה לראש העמוד

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

ראש יהודי זכר למחצית השקל
דילוג לתוכן