meta
חפשו אותנו גם ב

תלמידי ישיבת חומש מצאו את הטיל הסורי שנחת סמוך לישוב

WhatsApp Image 2021-06-15 at 14.02.50 (2)
טיל הנ"מ שנורה לעבר ישראל זוהה זה עתה ע"י תלמידי ישיבת חומש סמוך לבריכת הישוב.

הבוקר (ה’), בעת שקבוצת תלמידי ישיבת חומש סיירו מסביב לישיבה, מצאו להפתעתם את חלקיו של טיל הנ”מ הסורי שנורה לעבר ישראל לפני כשבוע וחצי. חלקי טיל הנ”מ, השוקל כ-7 טון, נמצאו סמוך לבריכת המים של הישוב חומש בלב צפון השומרון. על הטיל נמצאו כתובות ברוסית. הישיבה דיווחה על כך לכוחות הבטחון.

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון אמר “חשיפת חלקי טיל הנ”מ בישוב חומש מחזקת את מה שטענו כל השנים על חשיבותו האסטרטגית של המקום ועל חשיבות הימצאות הצבא וכוחות המדינה בשטח. היום, יותר מתמיד, לא רק שאסור לפנות את ישיבת חומש, אלא שהממשלה צריכה לפעול להסדרת הישיבה וההתיישבות במקום. צריך לפעול לביטול חוק ההתנתקות ולחזרה מלאה לחומש וליישובי צפון השומרון”.

מישיבת חומש נמסר:

“למעלה מ17 שנים שאנחנו אוחזים בשטח – בלימוד ושהיה במקום. לאורך השנים אנחנו טוענים שהחרבת יישובי צפון השומרון וגוש קטיף היו פשע כנגד מדינת ישראל. הטיל שנמצא על ידי הבחורים תוך כדי לימוד, הוא תזכורת נוספת לעובדה שאנחנו מוקפים אויבים מבית ומחוץ שנלחמים כנגד מדינת ישראל והיהודים בכלל. כנגד כל אלו, אנחנו נמשיך להיאחז בחומש וללמוד במקום ולא נאפשר לממשלת ישראל לתת פרס למרצחים”.

סמוך לשעה 01:00 בלילה בין שלישי לרביעי בשבוע שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום באזור אום אל פאחם ובצפון השומרון, זאת בעקבות זיהוי ירי טיל נ”מ מסוריה לישראל. תושבי אזור השרון הצפון והמשולש דיווחו על הדי פיצוצים. רסיסי טיל הנ”מ גרמו לשריפה בין חומש לכפר בורקא, וכאמור – היום התגלו שרידיו.

כזכור בתגובה לירי טיל הנ”מ הסורי תקף צה”ל סוללות נ”מ סוריות.
נזכיר כי כחלק מהמאבק על חומש, התקיימה כשבוע לאחר רצח יהודה דימנטמן צעדה בה השתתפו כ 20,000 איש ובראשם משפחת דימנטמן וראש מועצת שומרון. לאחר מכן פתחו ראשי רשויות ביו”ש אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, בסיומו התקיימה הפגנה בה השתתפו כ 15,000 איש.

shira
Author: shira

כתבות נוספות

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש? הצטרפו לניוזלטר:

גלילה לראש העמוד

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום

ראש יהודי זכר למחצית השקל
דילוג לתוכן